Sēņotāji un dabas skatu baudītāji – autobraucēju kategorijas, kam bieži nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa

Publicēts: 14.09.2022. 

Tehniskā palīdzība uz ceļa pirmajā pusgadā bijusi nepieciešama 1034 apdrošināšanas sabiedrības ERGO klientiem, tādēļ, sākoties rudens sezonai, vērts atgādināt, kam auto uzturēšanā jāpievērš īpaša uzmanība, lai ceļā neatgadītos nepatīkamas situācijas. 

“Nemainīga problēma gada garumā ir neuzmanīgā braukšana, tiek sabojātas riepas un rodas situācijas, kad bez tehniskās palīdzības uz ceļa nav iespējams iztikt,” saka Artūrs Mezītis, ERGO sadarbības partnera, tehniskā atbalsta dienesta “Green Wave Latvia” Operatīvā atbalsta dienesta vadītājs. Viņš uzsver, ka vairāk nekā pusei jeb 60 % negadījumu pamatā ir apstāklis, ka transporta līdzeklis aprīkots ar savu laiku nokalpojušām riepām. 

Tāpat kā kuriozs ar nepatīkamām sekām minami gadījumi, kad transportlīdzeklis šķērso sliežu remontdarbus, ignorējot norādījuma zīmes par ceļu remontu. Tā rezultātā, uzbraucot uz sliedēm neatļautās vietās, tiek bojāta automašīna un nav iespējams turpināt braukšanu. Vienlaikus jāatzīmē, ka uzņēmums paplašinājis atbalsta piedāvājumu klāstu un patlaban auto riepu remontu tehniskā atbalsta dienests var arī veikt izsaukuma vietā. “Šo pakalpojumu varam veikt 15-20 minūšu laikā, meistaram ierodoties uz vietas, un jau pēc brīža auto var turpināt savas gaitas, nedodoties uz servisu. Šādi klients ietaupa gan laiku, gan naudu. Jāpiebilst, ka šāda iespēja ir tad, ja veicamie remontdarbi ir nelieli, piemēram, nagla caurdūrusi auto riepu.” 

Populārākie un sezonālie negadījumi

Kā liecina ERGO dati, tehniskā palīdzība uz ceļa šogad visvairāk bijusi nepieciešama februārī (224 pieteikumi) un janvārī (200 pieteikumu), kā arī jūnijā, kad saņemti 164 tehniskās palīdzības pieteikumi. Tāpat dati parāda, ka tehniskais atbalsts visbiežāk bijis vajadzīgs BMW markas automašīnām (150), kam seko  Vokswagen (132), Audi (106), Volvo (74) un Toyota (69). 

TOP 3 tehniskās palīdzības pieteikumu skalā A. Mezītis min bojātas riepas, auto salūšanu, kā arī problēmas ar savu laiku nokalpojušu vai nepietiekami uzlādētu akumulatoru. Vienlaikus jāatzīmē, ka sezonālā aspektā riepu problēma nemainīgi saglabā pirmo vietu visa gada garumā, savukārt vasaras sezonā īpaši jāatzīmē “mīlnieki”, kuri pārvērtē sava auto veiktspēju bezceļa apstākļos. Bijis pat gadījums, kad sūtītas trīs glābšanas vienības smiltīs iestigušam auto. Savukārt rudens sezonā tie ir sēņotāji, kuri pamanās gan apmaldīties, gan meža ceļos sadurt riepas ar koku zariem, vai “uzsēdināt” auto grūti izbraucamās vietās. 

Ziemas periodā tehniskā palīdzība biežāk nepieciešama situācijās, kad nepietiekamas uzlādes dēļ nedarbojas auto akumulators vai notikusi auto saslīdēšana un tas nobraucis no ceļa braucamās daļas. 

Kur atrodas klients?

Runājot par netipiskākajām situācijām, kas saistītas ar izsaukumiem, A. Mezītis min kuriozus, kad klients atrodas vienā Latvijas vietā, bet kā savu atrašanās punktu atbalsta dienestam norāda vietu Latvijas pretējā pusē. Lai izvairītos no šādām situācijām, tiek pilnveidoti uzņēmuma ditgitalizācijas procesi, kas ar aplikācijas palīdzību ļauj precīzi noteikt klienta atrašanās vietu. 

Reģionu dalījumā eksperts atzīmē, ka Kurzemē negadījumi visbiežāk notiek Ventspilī, savukārt Latgales pusē var izcelt Daugavpili. Rīgā tehniskā atbalsta dienesta gaidīšanas laiks ir 30-40 minūtes, bet reģionos jārēķinās ar nedaudz ilgāku laiku – aptuveni stundu, savukārt ārzemēs šis laiks varētu būt salīdzinoši ilgāks. 

Profilakse, lai tehniskais atbalsts uz ceļa nav vajadzīgs

“Auto uzturēšanu tehniski labā stāvoklī var salīdzināt ar sezonas apģērbu iegādi – regulāri, pirms jaunas sezonas pārskatām savu garderobi un sagatavojamies gaidāmajai sezonai. Līdzīgi būtu jārīkojas ar auto. 

Pirmkārt, jāseko līdzi auto tehniskajam stāvoklim – eļļas līmenim, dzesēšanas šķidruma kā arī bremžu šķidruma rādījumiem. Nevajag padziļinātas tehniskās zināšanas, lai veiktu šo pārbaudi, jo visas krātuves atrodas labi redzamās vietās ar uzskatāmām minimālajām un maksimālajām rādījumu atzīmēm. Reizi gadā svarīgi veikt šo rādījumu pārbaudi. 

Otrkārt, bieži  klienti, īpaši pilsētu iedzīvotāji, kuri pārsvarā veic īsus maršrutus, saskaras ar akumulatora problēmām, jo tas netiek pietiekami uzlādēts. Jāatceras, ka akumulators ir daļa no auto un bieži vien tas, kā darbojas akumulators, saistīts ar citu detaļu blakus problēmām, tādēļ reizi gadā apkopes servisā jāveic auto diagnostika. 

Ieteikums pilsētnieku kategorijai varētu būt ik pa laikam izbraukt kādu garāku maršrutu, apskatot mūsu zemi, kas palīdzēs arī auto akumulatoram,” saka A. Mezītis. 

ERGO Risku parakstīšanas departamenta direktors Raitis Čaklis atgādina: “Mēs redzam, ka tehniskā atbalsta pieteikumu apjoms ir salīdzinoši liels ik mēnesi. Situācijas uz ceļa var būt ļoti dažādas, un nekad nezinām, kad var nākties vērsties pēc tehniskās palīdzības dienesta atbalsta, ko apzinās arī mūsu klienti, tālredzīgi izvēloties ERGO KASKO apdrošināšanu, kurā iekļauta tehniskā palīdzība uz ceļa, tā pasargājot sevi no papildu  galvassāpēm. Tāpat arvien vairāk ERGO klientu iegādājas DubultOCTA apdrošināšanu, kas apvieno vairākus OCTA un KASKO apdrošināšanas principus vienā polisē. Šo polisi iespējams arī papildināt ar priekšrocību tehniskās palīdzības saņemšanai.”
 

Papildu informācija:
Guna Kaše
sabiedrisko attiecību vadītāja 
ERGO Insurance SE Latvijas filiāle
ERGO Life Insurance SE Latvijas filiāle
Skanstes iela 50, Rīga, LV-1013
Tālr. 67081941
Mob.tālr. +371 26041749
E-pasts: guna.kase@ergo.lv