Piekļūstamība
ERGO ir svarīgi nodrošināt digitālo piekļūstamību katram klientam
ERGO apņemas nodrošināt digitālo piekļūstamību visiem klientiem, tostarp cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, ievērojot Eiropas piekļūstamības regulas un tīmekļa satura piekļūstamība vadlīnijas (WCAG 2.1 AA līmeni).
Piekļūstamības paziņojums
Šis piekļūstamības paziņojums attiecas uz tīmekļa vietnes www.ergo.lv un mobilās lietotnes “ERGO Latvija” iOS un Android versijām.
Piekļūstamības paziņojums ir sagatavots 19.06.2025.
Pēdējo reizi pārskatīts 15.10.2025.
| Dokuments sagatavots | 19.06.2025. |
| Pēdējais pārskats | 15.10.2025. |
| Attiecas uz | Tīmekļa vietne www.ergo.lv, mobilā lietotne “ERGO Latvija” (iOS/Android) |
Atbilstības statuss
- Pamatojoties uz veikto piekļūstamības auditu, mobilā lietotne “ERGO Latvija” pārsvarā ir atbilstoša piekļūstamības prasībām.
Testa laikā 62% pārbaudīto prasību atbilst WCAG 2.1 AA prasībām.
- Pamatojoties uz veikto piekļūstamības auditu, tīmekļa vietne www.ergo.lv pārsvarā ir atbilstoša piekļūstamības prasībām.
Testa laikā 74% pārbaudīto prasību atbilst WCAG 2.1 AA prasībām.
| Digitālais kanāls | Atbilstības statuss | Atbilstības īpatsvars | Vadlīnijas |
|---|---|---|---|
| Tīmekļa vietne www.ergo.lv | Pārsvarā atbilstoša | 74% | WCAG 2.1 AA |
| Mobilā lietotne “ERGO Latvija” | Pārsvarā atbilstoša | 62% | WCAG 2.1 AA |
Plānotie uzlabojumi
ERGO ir izveidots piekļūstamības uzlabojumu ieviešanas plāns, pakāpeniski ieviešot apzinātos piekļūstamības uzlabojumus, tostarp:
- Tekstu palielināšanas.
- Tastatūras navigācijas un ekrānlasītāja atbalsta ieviešanas.
- Kontrasta, marķējumu un kļūdu apstrādes uzlabošanas.
- Regulārus atkārtotus pieejamības auditus ne retāk kā reizi gadā un piekļūstamības vadlīniju ievērošanu jaunu funkcionalitāšu izstrādē.
| Joma | Pašreizējā problēma | Plānotais uzlabojums |
|---|---|---|
| Teksta mērogošana | Satura izkārtojums var tikt ietekmēts pie palielinājuma > 200% | Elastīga izkārtojuma un adaptīvu vienību izmantošana |
| Tastatūras navigācija | Dažās vietās pārvietošanās tikai ar tastatūru ir apgrūtināta | Fokusa kārtības un piekļuves “shortcutu” uzlabošana |
| Ekrānlasītāju atbalsts | Atsevišķiem elementiem trūkst semantikas vai aprakstošu marķējumu | ARIA atribūtu un alternatīvo tekstu precizēšana |
| Kontrasts un kļūdu apstrāde | Zems krāsu kontrasts un nepietiekami kļūdu paziņojumi | Kontrastu paaugstināšana, skaidri kļūdu ziņojumi un marķējumi |
| Procesu pārvaldība | Regulāras pārbaudes nav sistematizētas | Atkārtoti auditi vismaz reizi gadā un atbilstība WCAG 2.1 AA |
Piekļūstamības alternatīvas
Lai saņemtu saturu vai pakalpojumus, kas šobrīd nav piekļūstami, citā formātā, kā alternatīvu piedāvājam tiešo apkalpošanu. Lūdzam sazināties ar ERGO klientu apkalpošanas centru, kas nodrošinās alternatīvu apkalpošanu:
- E-pasts: info@ergo.lv
- Tālrunis: +371 22585500
| Kanāls | Kontaktinformācija | Piezīme |
|---|---|---|
| E-pasts | info@ergo.lv | Rakstiet, ja nepieciešams saturs citā formātā |
| Tālrunis | +371 22585500 | Darba laikā saņemsiet palīdzību |
Atbalsts un atsauksmes
Mēs cenšamies uzlabot lietotni un novērtējam atsauksmes par tās piekļūstamību. Ja sastopaties ar piekļūstamības šķēršļiem vai nepieciešama palīdzība, lūdzu, sazinieties ar mums:
- E-pasts: info@ergo.lv
- Tālrunis: +371 22585500
Mēs izskatīsim Jūsu pieprasījumu un sniegsim atbildi 7 dienu laikā. Ja neesam atbilstoši reaģējuši uz Jūsu pieprasījumu vai sūdzību par mobilās lietotnes piekļūstamību, Jums ir iespēja vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.