Papēži, svārki un gari mati – TOP 3 traucēkļi autovadītājām

Augstpapēžu kurpes, gari svārki un caurvējā plandoši mati – lietas, kas nereti ir cēlonis ceļu satiksmes negadījumiem, traucējot sievietēm droši vadīt auto vai novēršot uzmanību. Tā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO atlīdzību speciālistu novērojumi, analizējot atlīdzību pieteikumus par ceļu satiksmes negadījumiem.

“Atbilstoši apavi un apģērbs, vadot automašīnu, reizēm ir ļoti būtiski. Arī ERGO klientu praksē ir bijuši tādi gadījumi, kad tieši apģērbs vai aksesuāri ir bijis cēlonis ceļu satiksmes negadījumam, novēršot uzmanību no ceļa un drošas auto vadīšanas. Tas var būt pat dažu sekunžu jautājums, kuru laikā var notikt negadījums,” stāsta Ivars Vismanis, ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors. Kā tipisku piemēru viņš min situāciju, kad autovadītājas kurpes papēdis ieķēries paklājiņā zem pedāļiem, traucējot manevrēšanu vai bremzēšanu.

Braukšanai piemēroti apavi nodrošina nepieciešamo reakciju bremzēšanas brīdī, ērtu ātrumu pārslēgšanu un akseleratora jeb sajūga pedāļa lietošanu. Tajā pašā laikā arī tā dēvētās iešļūcenes un apavi, ko aizsprādzē ap potīti, nav piemēroti, jo nesatur pēdu, un tas var izraisīt kājas noslīdēšanu no pedāļa. Uzmanīgām jābūt autovadītājām ar platām biksēm un gariem svārkiem, kas var kļūt par traucēkli, vadot automašīnu, sapinoties pedāļos vai ap kājām.

“Kādreiz, iekārtojoties pie stūres un aizcērtot durvis, garo svārku vai mēteļa mala paliek ārpusē. Tas attiecas tikpat labi uz sievietēm kā arī vīriešiem. Auto vadīšanu šis apstāklis pats par sevi īpaši netraucē. Taču, konstatējot to, kad braukšana jau uzsākta, un cenšoties atbrīvot apģērba gabalu, lai pasargātu no sasmērēšanās vai sabojāšanas, autovadītāji pakļauj sevi riskam. Tas ir brīdis, kad uzmanība tiek novērsta no ceļa un var notikt negadījums,” brīdina Ivars Vismanis.

Tāpat ERGO speciāisti ir saskārušies ar situācijām, kad avārijas cēlonis bijuši caurvējā plandoši gari mati. Atverot vairākus automašīnas logus vienlaicīgi, izlaisti mati kļūst nekontrolējami un aizsedz seju un līdz ar to ceļu skatienam. “Nebūs lieki vēlreiz atgādināt damām arī par krāsošanos pie stūres. Pat tad, ja to dara, stāvot pie sarkanās gaismas. Autovadītāja uzmanībai jābut pastāvīgi vērstai uz ceļu satiksmi, un jebkādi blakus apstākļi ir risks izraisīt vai iekļūt ceļu satiksmes negadījumā,” rezumē Ivars Vismanis.